Információk

Az AJTP-s csapat a Várvölgy kilátópontján

Túra a Várvölgyben - tavaszi AJTP programhétvége

Az Arany János Tehetséggondozó Programban egy tanévben 7 alkalommal úgynevezett kollégiumi programhétvégén vesznek rész a programban tanuló diákok. Ezen a hétvégén nem utazunk haza, mivel a AJTP-s nevelőtanárok izgalmas, egész hétvégés programokat szerveznek a számunkra, ahol mindent ingyen kapunk: az utazást, a szállást, az étkezést, a programok belépőit is. A programhétvége péntek délután 15.00 órától kezdődik, és egészen vasárnap este 18.00 óráig tart. A hétvége teljes ideje alatt változatos programokra, városnézésre, múzeumba, kiállításra, túrára, valamilyen előadásra, színházba, vagy akár állatkertbe, kalandparkba is ellátogatunk. A márciusi bentmaradós hétvégénk (röviden: BMH) alkalmával pénteken Székesfehérváron látogattunk el a Szent István Király Múzeumba, a Kína kincsei kiállításra. A vacsora után közös filmnézés következett a kollégiumban. Másnap Budapestre utaztunk, ahol megtekintettük a fővárosunk nevezetességeit, például a Parlamentet és a Szent István Bazilikát. Sétáltunk a híres Váci utcán és a Duna-parton is eltöltöttünk egy kis időt. Ellátogattunk a Retró Múzeumba, ahol számunkra már ismeretlen, ám annál érdekesebb régi tárgyakat nézhettünk meg. A vacsora után felkészültünk a kollégiumban a másnapi túrára. Vasárnap Várpalotára utaztunk, ahol a városnézés mellett a Várvölgyet is bejártuk, barlangok után kutatva. Nemcsak barlangokat találtunk, hanem számos ritka állat- és növényfaj is keresztezte utunkat a 11 km séta közben. A Várvölgy kilátópontján megpihentünk egy kicsit, és közös csoportkép is készült. Az ebéd után visszaindultunk Székesfehérvárra, közben egy hirtelen jött márciusi havazás és jégeső közepén találtuk magunkat. A bentmaradós hétvégék ezért is mindig izgalmasak, mert a fix program mellett mindig ér minket egy kis meglepetés! Jóleső fáradsággal érkeztünk vissza a kollégiumba. Már várjuk az áprilisi BMH-t! ;)

Pentelei parkerdő - erdei tornapálya

AJTP kollégiumi programhétvége a környezettudatosság jegyében

Az AJTP 9.e és 9.d osztálya kollégiumi programhétvége keretében kerékpáros kirándulást tett a Sárpentelei parkerdőben. A hétvége programjait Nyikus Norbert tanár úr a fenntarthatóság, környezettudatosság jegyében szervezte meg. A diákok  összesen 15 km-t kerékpároztak, megismerkedtek az erdő növény- és állatvilágával, végigmentek az erdei tornapálya gyakorlatain. A környezet megóvása, a testmozgás és a közösségi élmény egyszerre volt jelen ezen a szép délutánon. Máskor is megyünk, mert nagyon jól éreztük magunkat! :)

AJTP-s lakatolás a híres pécsi lakatfalnál

Székesfehérvári sikerek az Országos AJTP Művészeti Fesztiválon

A székesfehérvári AJTP 9.e és 9.d osztálya szép sikereket ért el az Arany János Tehetséggondozó Program Országos Művészeti Fesztiválján, melyet minden tanévben Pécsett rendeznek meg. Tánc kategóriában ezüst minősítést kapott Kovács Andrea, Király Linda, Nagy Enikő és Rostás Amina. Nagy Enikő szólóének kategóriában Különdíjat szerzett. Gratulálunk a díjazottaknak!

Túra a Plitvicei-tavak Nemzeti Parkban

Magyar történelmi emlékek nyomában jártak az AJTP 9.e és 9.d osztályos tanulói Horvátországban

Horvátországban jártak nyári tanulmányi kirándulás keretében az Arany János Tehetséggondozó Program 9. e és 9.d osztályos tanulói. Az úticélok között szerepelt Csáktornya, Varasd, Zágráb, Fiume, Abbázia, Kopács, Eszék, Kórógy és Kiskőszeg, ahol a magyar történelem számtalan emlékével és helyi magyarokkal is találkozhattak és beszélgethettek diákjaink. A városnézések és a kulturális emlékek megtekintése mellett azért jutott idő túrázásra a Plitvicei-tavak Nemzeti Park területén és egy kis felfrissülésre is Opatija szabadstrandján. Hatalmas közösségi élmény volt az egész csoportnak! Már várjuk a következő nyarat! :)

Városnézés Krakkóban

Felvidéki nyári tanulmányi kiránduláson jártak az Arany János Tehetséggondozó Program 10-11. osztályos diákjai

Az Arany János Tehetséggondozó Program 10. és 11. osztályos diákjai felvidéki nyári tanulmányi kiránduláson vettek részt 2022. júliusában. A 7 napos programban Zólyom, Körmöcbánya, Poprád, Szepesváralja, Bárfa, Eperjes, Lőcse, Igló, Ótátrafüred, Késmárk, Árva vára,  Dunajec, Zakopane, Krakkó, Auschwitz és Kassa meglátogatása is szerepelt. A tanulóink a városlátogatások és a kulturális emlékek megtekintése mellett saját kiselőadással is készültek Szlovákia és Lengyelország történelmi, irodalmi és művészeti tudnivalóiból. A tudásunk bővítése mellett életre szóló emlékeket és élményeket szereztünk!

Kapcsolat

Nemes Nagy Ágnes Kollégium

• +36-22/312-072
  • lany@albakoli.hu
  • 8000 Székesfehérvár, Gyümölcs u. 13.

Intézményünk elismerései:

Fenntartó:
Székesfehérvári Tankerületi Központ
Cím: 8000 Székesfehérvár, Petőfi u. 5. • Telefon: +36 (22) 795-240 • E-mail: szekesfehervar@kk.gov.hu