Szeretnénk egy régi kollégiumi tradíciót feléleszteni: a 2022-23-as tanévben újrainduló kollégiumi diákújságírásunk legfőbb célja a kollégisták írásbeliségének (e-alapú és kézzel írott) fejlesztése, tevékeny bevonásuk a kollégiumi diákújságírás alapjaiba. Leendő rovataink a csapathoz csatlakozó kollégistákkal közösen kerülnek kialakításra.
Csatlakozz, legyél részese Te is a közös élményeinknek!
Szakkörvezető tanár: Dr. Pribék László
images/fiukollegium/szakkor/kondi.jpg
Szakkörvezető tanár: Verbics Viktor
A foglalkozás célja, hogy bevezetést nyújtson a jogtudományba, majd egy a tanulók által kiválasztott jogág szabályaival ismerkedünk meg a tanév hátralévő részében. A cél az, hogy a diákok közérthető információkat kapjanak jogaikról, kötelezettségeikről, és hogy jobban eligazodjanak a jog világában. A foglalkozás bármilyen életpálya választásánál hasznos lehet: a jogszabályismeret sok nehézségtől kímélheti meg az embert a munka világában.
Szakkörvezető: dr. Borók László

A kollégiumi kirakó szakkört a kollégisták térlátásának, kombinációs-asszociációs készségének speciális fejlesztési igénye hívta életre mintegy 12 évvel ezelőtt. Azóta több 18600-as kirakót sikerült közösen összeraknunk, az egyik a kollégiumi színházterem falán került elhelyezésre. Jelenleg egy 33 ezres kirakót rakunk össze, csatlakozz, rakd te is és fejlődj velünk!"
Szakkörvezető tanár: Dr. Pribék László
Konditermi alapozó foglalkozások
Szakkörvezető tanár: Dr. Borók László

Kollégiumunk apró képzőművészeti foglalkoztatójában az érdeklődő fiatal kipróbálhatja, milyen az olajfestés technikája, vagy pasztellképet készíthet. A szakkörön az arányérzék, színérzék, és a kreativitás fejlesztése mellett az önálló alkotói kifejezésmód megtalálása a cél. Több olyan technikával is ismerkedhet a fiatal, amit a középiskolában nem tud kipróbálni. Pl: olajfestményt készíthet, vagy egyedi grafikákat készíthet. Közben pedig megismeri a színek, formák, erővonalak, ritmusok térmanipulációs hatásait is.
Szakkörvezető tanár: Horváth Lénárd
A szakkör diákjai betekintést nyernek néhány alap gyógy -és fűszernövény termesztésébe, aromatikai vizsgálatokat végezhetnek a Kollégium kertjében felállított magaságyásból származó gyógy -és fűszerkert lakóiból, és mellette eltelepített gyümölcsfákon pedig maguk is megtanulhatják, milyen igényei vannak a növényeknek, miért fontos az egészséges élelmiszer, mi az a biotermesztés, mi a biodinamikus mezőgazdaság, vagy mik azok a természetes biostimulátorok, mi az a felelős vegyszerhasználat a mezőgazdaságban.
Megismerhetik például, hogy hogyan lehet gyógynövényekből vegyszermentes növekedésgyorsítót készíteni mezőgazdasági növényeinkhez. Téli óráinkon pedig megtudják, mi az az organoleptikai vizsgálat, hogyan készítsünk palántát, hogy hajtathatunk szőlővenyigét, mely fűszer milyen ízharmóniákat rejt, mely jellegzetességeket keressünk bennük, mikkel társíthatóak. Kipróbálhatják, hogy készül a tinktúra, és elkészíthetik első bőrpuhító krémjüket is a gyerekek.
Szakkörvezető tanár: Horváth Lénárd
A foglakozásról
A matematika-fizika korrepetálásra azokat a tanulókat várjuk, akik az általános iskolában ebből a tárgyból gyengébben teljesítettek, vagy nehézségeik vannak a középiskolában.
Legtöbbször a halmozódó nehézségek mögött az alapismeretek hiányos elsajátítása, az általános iskolai tananyag nem kellő mértékű birtoklása áll.
A korrepetálás célja a tantárgyi segítségnyújtás, a tantárgyi hiányok feltárása és pótlása, felkészítés a tanórákra, dolgozatokra, felelésekre. A foglalkozás legvégső célja a tanulóink felkészítése az iskolai követelmények sikeres teljesítésére.
Cél:
- Értse meg a feladatokat, tudja értelmezni, és találjon hozzájuk megfelelő megoldási módszert
- Megfelelő biztonsággal tudja alkalmazni az elsajátított ismereteket
- Motiváció felkeltése az iskolai órán való aktív részvételre
- A tárgyból sikeresen feleljen meg a minimális követelményeknek.
Korrepetáló tanár: Polczer Zoltán
Nem csak művészeti középiskolai diákok számára! A kollégiumi szakkörön időutazáson vesznek részt a fiatalok. Betekintést kapnak a képzőművészet több évezredes alakulásába. Megtudhatják többek között, hogy mi Mona Lisa mosolyának a titka, mi célt szolgált az ikonokon a fordított perspektíva, miért olyan furcsán kitekertek a figurák az egyiptomi falképeken, vagy mi volt Salvador Dalí életének és munkáinak hátterében. Nem utolsó sorban pedig az érettségire is eredményesen felkészülhet a lelkes fiatal.
Szakkörvezető tanár: Horváth Lénárd
A foglalkozás keretében a nagyvilág aktuális politikai eseményeit vesszük górcső alá. Háborúk, járványok és a világot mozgató eseménysorozatok legfontosabb tudnivalóit elemezzük és értelmezzük. A foglalkozásra mindenkit várok, akit érdekel a külpolitika, a világot formáló politika vezetők motivációi, és Magyarország helye a nagyvilágban.
Szakkörvezető tanár: Kajcsa Szilárd
A foglalkozásra mindenkit várok, aki korrepetálásra (házi feladat megoldása, az iskolai órán tanultak magyarázata) szorul német nyelvből, vagy éppen érettségi- ill. nyelvvizsgára készül. A foglalkozáson különösen nagy hangsúlyt fektetünk a szóbeli kommunikációra, az olvasott szöveg értésére és a nyelvtani szabályok megértésére. Az érettségi utáni képzésben tanuló kollégistákat is várom, akik esetleg külföldi munkavállalásban gondolkodnak, hiszen ők is hasznos tudással gazdagodhatnak a foglalkozás révén.
Foglalkozásvezető tanár: Kajcsa Szilárd
Az Öko szakkör 2021. szeptemberében alakult meg a JAK-ban. A szakkör tematikáját tekintve nagyon változatos tevékenységeket végzünk együtt, hiszen helyet kap a környezetvédelem, a fenntarthatóság, környezettudatosság, az egészséges életmód, a sport, a kerékpározás és Székesfehérvár és környéke természetvédelmi területeinek meglátogatása is. A szakkör tagjainak lelkes munkája során 2022. március 16-án a JAK elnyerte az Ökoiskola címet. Ha szeretnél egy összetartó, lelkes és vidám közösség tagja lenni és aktívan tenni a környezetért, akkor csatlakozz csapatunkhoz!
Szakkörvezető: Nyikus Norbert tanár úr, 6. emeleti tanári
Kollégiumi sakk kezdő foglalkozás sorozatunk heti egy órában. Elsősorban a sakkjáték alapvető elemeinek megismertetésére, a sakktábla, a sakkfigurák, a különféle sakkjelenségek (matt, patt, stb.) bemutatására kerül sor. Célunk a sakkjáték szabályainak, elemeinek helyes elsajáttítatása játékos módon a kollégistáinkkal, a sakkjáték korosztályos népszerűsítése, a sakkjáték iránt érdeklődő tanulók csapatba szervezése.
Szakkörvezető tanár: Dr. Pribék László
A szakkör célja az, hogy az iskola, és az edzés után a tanulók tevékenyen tölthessék el a szabadidejüket.
A szakkör célja, hogy a tanulók fő elfoglaltságai (tanulás, edzés) által okozott testi és szellemi fáradtságot, és feszültséget feloldhassák különféle kikapcsolódási lehetőségekkel, mint pl. társasjátékok, kártyajátékok, illetve olyan közösségi sporttevékenységekkel, mint például asztalitenisz, kosárlabda, asztali foci.
Szakkörvezető: Ötvös István
Szakkörük hetente egy órás utazás a kolesz-gasztronómia világában. Célunk olyan ételek elkészítése, amit egy kollégista a rendelkezésére álló egyszerű eszközökkel el tud készíteni.
Streetfood-ok, gyors ételek, szendvicsek, tészták, egytálételek, stb. Olyan kaják, amiket egy óra alatt (nyersanyag előkészítéssel együtt) el tudnak készíteni és elfogyasztani. Olcsó, mégis ízletes ennivalók előállításának elsajátítása.
Szakkörvezető: Polczer Zoltán